måndag 3 maj 2010

here we gooo, here we goo again

återbesök hos läkaren idag. läkaren som den andra läkaren jag stött på på sophiahemmet som ba "mm, mm, mm, ja, mm, mm" medan man besvarar en fråga, skulle berätta för mej om det var nåt konstitt med proverna jag lämnade förra veckan. 5 jäkla tuber, i might add. men nej. 640 spänn har jag nu alltså betalat för att få veta att det är "absolut ingenting fel på dej invärtesmedicinskt". *värt*

nej, okej, lite värt var det. nu vet man ju iallafall det. kändes så nedrigt bara. hon skrev hur som helst en remiss till en neurolog, får se bara ifall "de tar emot nya patienter. de är så fullbokade". *håpas*

och åh. imorse var det en så HIMLA BEDÅRANDE gubbe som stod vid korsningen hornsgatan/den där gatan som börjar med liljeholmsbron. han stod med ett plakat som löd "säkrare cykelbanor i stockholm! plinga! /socialdemokraterna". OCH SÅ HADE HAN EN EGEN PLINGA SOM HAN PLINGADE PÅ NÄR NÅN ÅKTE FÖRBI! dog lite inombords. plingade två hela gånger när jag väl fick grönt. (fick stå och glo på honom som ett fån ett tag innan). men alltså jag blir helt varm i hjärtat. den här underbara lilla människan hade liksom gått upp skittidigt fastän han inte behövde för att stå och plinga för säkrare cykelbanor. dagen började med andra ord väldigt bra.

sen blev det magsår för hela slanten när jag på jobbet insåg att M. var sjuk och att hon nog kommer vara det en bra bit in på veckan och att min inskolning börjar på onsdag och att L. har fått beviljad semester HELA nästa vecka när den nedrans inskolningen inte ens är helt klar än. hm...

sen har jag ju skrivit det här otroligt (till största del...) muntra inlägget för att slippa tänka på mycket tristare grejjer. hej.


jag förstår verkligen inte hur den här fungerar rent praktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar