måndag 13 december 2010

lucia. min nya hatdag.

alltså. jag är fan ÄRRAD av den här eftermiddagen. det är fullständigt vansinnigt att ha ett luciafirande där det innebär att vi måste kränga på 13 småbarn ytterkläder + luciakläder på och sedan få ut alla på nåt slags jävla led efter de 16 stora ungarna. med facit i hand då, förstås. jag förespråkade starkt att vi skulle ha det tillsammans, men fyyyfan vad jag skulle få smaka på det. det här är antagligen den värsta arbetsdagen i mitt liv. möjligtvis ett undantag. sedan gjordes inte saken bättre av att en unge stod och fullkomligt gallskrek under hela påklädningsprocessen på sin morsa, för att hon fan skulle vara lucia och inte nån jävla pepparkaksgumma. lätt att fixa det liksom. det är ju inte som att vi har låne-luciakläder. det var fullbordat kaos helt enkelt, med förväntansfulla föräldrar och släktingar utanför dörren. ingen som inte har upplevt detta irl kan riktigt förstå vad jag pratar om, så jag vet inte riktigt varför jag ens försöker förklara. 


äh. jag vill ju bara att nån ska tycka synd om mej. och då har jag liksom en polare som ligger på BB och antagligen kvider av smärtorna av en igångsatt förlossning. *typiskt bra människa jag är*


godnatt. nu däckar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar