fredag 18 juni 2010

kan inte fatta att jag har två veckor kvar på jobbeeeet

det har ju gått en EVIGHET sen det var TRE veckor. herregud. ok. andas. nästa vecka får jag åka till skåne på torsdag mitt på dagen så egentligen är det en vecka på 3 och en fjärdedels dag. skönt. sen sista veckan. som kommer gå i sån jävla snigelfart satt det inte e sant. och så det här prinsessbröllopet imorn. fattar inte hur jag ens ska kunna röra mej genom stan utan att kräkas på nån tjock dansk med en viftande svensk flagga och ett glatt humör i högsta hugg. jag kände om möjligt ännu mindre sympati för vickan när hon seriöst försökte försvara monarkin som demokratisk i TV4:as dokumentärserie genom att ba "ahmen, det är ju faktiskt bestämt i rikstan att vi ska ha monarki som statsskick, så därför ääääre ju demokraaatiskt." gud. hon kanske tycker att vi ska låta rollen som statsminister gå i arv den också inom en och samma familj. och varför inte bekosta renoveringen av deras hem (läs slott) med skattepengar? jo, men komigen, det "är ju demokratiskt". fu.

 

i övritt då: idag hade vi sommarfest för föräldrar och ungar på jobbet. det blev asbra. mat, sång och fiskdamm. allt en unge kan vilja ha inom loppet av 2 timmar. typ 15 minuter efter att vi varit ute och sjungit öppnar sej himlen och haglet stormar ner. helt sjukt! och första gången i mitt liv som jag inte var rädd för åskan... hmmm. undrar om jag överkom fler rädslor än just flygrädslan på den dära kursen. fast jag inte visste om det. och åh! jag fick VÄRLDENS FINASTE KORT av en unge som ska sluta. eller alltså av hans morsa. jag började på fullaste allvar nästan grina, det var så innerligt. guud. 

ikväll har jag haft en lugn hemmakväll för första gången på jag vet inte hur länge. har varit mäkta skönt faktiskt. ba slappetislappat och kollat dåliga serier. mmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar