onsdag 17 februari 2010

comhem. min ständiga fiende.

ja, inte för att man blir särskilt jätteförvånad över att det helt plötsligt ligger en faktura på 760 spänn från comhem på internetbanken. nej, snarare lite tagen på sängen när man får reda på att den efterlängtade UTGÅNGEN av bindningstiden inträffat och det har börjat kosta "normalt pris" - när jag gång på gång lovat mej själv att säga upp helvetet prick på dagen den går ut. dessutom hade den fula försäljaren jag pratade med när jag flyttade in i lägenheten från första början lyckats pracka på mej nåt dumt antivirus-skydd till datorn som legat och tickat stålar. "på köpet". på köpet my ass! lyckades dock lirka till mej ett hyggligt pris på tv & bredband (på deras svindyra kundtjänst, i might add) från och med nu. till slut sa hon såhär

"okej, det här kan bli lite krångligt att förstå, men jag ska försöka förklara så tydligt jag kan. den här månaden kommer du inte att betala någonting, för våra datorer pallar inte med förändringen. dock har du 259 kronor till godo som kommer dras av nästa räkning, som då istället blir dubbel."

det var så himla jobbigt att fatta att jag blev alldeles matt, dock har jag hunnit återhämta mej nu efter en liten powernap på soffan och en kudde tryckt tätt, tätt intill mej.



det enda bra som någonsin kommit från comhem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar