torsdag 18 februari 2010

"he's just... dead."

jag jobbar just nu på att läsa ut "dead until dark" så fort som möjligt så att jag kan titta på typ de två första avsnitten utan att förstöra "spänningen" som ligger i att läsa böckerna. jag måste säga att jag gillar dom trots att dom inte glorifierar hela vampyr-grejen. här är det ju snarare så att man ba "YUCK inte fan skulle man vilja vara vampyr iallafall". behöva ligga nergrävd hela dagarna liksom. eh, nä. 

däremot är det hillarious att se likheterna mellan trueblood och twilight. nu har hennes chef som har en crush på henne, dykt upp som hund och annonserat sej som en "shapeswifter". man ba hej jacob. måste nästan kolla vilka böcker som skrevs först. WHO'S THE RIPPER?!

imorgon ska jag jobba igen. igår mådde jag som en överkörd och tillplattad hund, och så vaknade jag idag och mådde toppen! penicillinet måste ha jobbat på bra där inne. hoppas bara att jag blir frisk på riktigt nu. vore skönt.

--

ha! dead until dark publicerades 2001 - twilight 2005!

men okej, här är ett pianospel som är rätt fint. och nej, det är inte för att den där jävla pattingson är brutalt snygg som edward som då "spelar" den. den är gulli ba. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar