onsdag 17 februari 2010

onsdag, ljuvliga onsdag

okej. släpade mej iväg till vårdcentralen efter en ond och knorrhostig natt. jag ba "jag är eh, lite trött på att behöva vara hemma från jobbet" - han kikade i halsen, lyssnade på lungorna och petade på halsmandlarna. tog ett stick i fingret också för att kolla eventuell infektion. provresultatet gjorde honom lite fundersam, men till slut kom han fram till att det antagligen handlar om en envis "dagisbakterie" som gottat runt där inne och smaskat ner mitt immunförsvar, varpå han skrev ut en penicillinkur.

vad jag nu hoppas på är att föräldrar kanske börjar se sambandet mellan att de kommer med sina barn som "bara har en hosta" och att i princip alla på huset är sjuka samtidigt. (ringde jobbet idag, fick prata med en smått panikslagen M. som meddelade att "alla" är sjuka. kul.)

detta är således min vardag just nu. mmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar