fredag 19 februari 2010

ow ow ow

mmmm. vicken fin dag att återvända till jobbe på! köksan ringde sej sjuk klockan 07.45 och A & H var fortfarande hemma. ba ringa vickekarie. fick dessutom höra att föräldrarna varit griniga hela veckan och mer eller mindre skällt ut stackars M som varit själv på avdelningen, för att små skitgrejer hade fallit mellan stolarna. jag blir så jävla förbannad! hur vågar man ens gnälla över en sån sak, att folk är sjuka och att det istället ränner en massa vikarier på huset? VAD SKA VI GÖRA ÅT DET? ser dom hellre att INGEN tar hand om deras barn, eller att NÅGON gör det? det är väl snarare så att de kan sluta med att dra dit sina sjuka ungar och hålla dom hemma från början istället, så att de slipper smitta ner hela avdelningen innan vi skickar hem dom. sån jävla idioti så att jag blir galen. därför var det extra gulligt med en förälder som mitt i morgonhetsen ba

"ja, GUD vad bra ni har kämpat på alltså! vi pratade om det hemma igår, vilken annan arbetsplats skulle ha klarat av en sån här situation med så många sjuka? verkligen TOPPENJOBBAT! känns viktigt att säga det, för jag är säker på att många bara gnäller..."

jo, det värmde. förhoppningsvis är allt back to normal på måndag. lill's bör vara frisk, och jag och M borde väl rimligtvis hålla oss friska framöver nu också. peppar peppar. fan. 

det börjar bli lite bisarrt, och jag inser att det är att gå över gränsen, med på fullaste allvar har det slagit mej att man kanske borde börja använda sånadär munskydd som kirurger har när dom opererar. och som asiater går runt med under epidimier. rätt lattjo. 

 

en sån här skulle ju sitta mitt i prick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar