onsdag 3 november 2010

möhippa med män?

jag blir så jävla trött på jävla magdalena ribbing. kan hon inte bara hålla käften nån gång? ja, traditionellt sett ska möhippan endast bestå av kvinnor som är vänner till bruden, men för helvete. TRADITIONELLT SETT ska bruden inte ha legat innan hon gifter sej heller, och traditionellt sett är det därför hon bär vitt på sin bröllopsdag. föreslår du för kvinnor att de är celibata fram till giftemålet också eller, maggis? föreslår du att en man och en kvinna "fullbordar äktenskapet" som det så äckligt heter, efter att de gift sej? usch. det är såna som magdalena ribbing som upprätthåller könsroller och könsstereotyper och gamla fåniga "traditioner" som enbart syftar till att just upprätthålla dessa.

men ok. nog med spyor på ett tag. lovar. igår fick jag höra nåt väldigt roligt av L på jobbet. det var nämligen så att jag hela eftermiddagen gick och klagade på att det luktade bajs överallt. alla blöjor var kollade och ingen var skyldig. när hon satt i sin bil på väg hem kände hon att det även där luktade bajs, och när hon sedan kom hem så ba: bajs på klänningen. så fresh är vårat jobb. har vi tjatat om arbetskläder? ja.

sen satt vi och pratade om biologiska orsaker till kroppsbehåring igår i personalrummet. en vetenskaplig diskussion som ändå håller sej till troliga förklaringar. tills köksan hoppar in i konversationen och ba "jaamen ni vet, det kan ju också vara så att om en gravid mamma blir skrämd av ett djur så får babyn sånt hår. min dotter vetni, blev skrämd av en gris. och ungen kom ut med vita grova hårstrån på bröstet! nästan som borst!" 



tänk på det nu J & A. be era män att snälla inte fisa utan förvarning. risken finns att era bebisar annars kommer ut och luktar prutt.


sedan blev jag även uppiggad av en påtänd göteborgare som gick och snackade för sej själv på tunnelbaneperrongen.

"visst kunde vi tro på gud. det gäller bara att hitta fanskapet först. även en fisk skulle kunna tro på gud. enda skillnaden är att Jag tappade bort fisken..."

det var all in all en ganska kul dag igår. och som grädden på moset fick jag idag veta att jag får löneförhöjning, men eftersom förhandlingarna pågått forever så får jag det retroaktivt ända från januaariii. då blir en fjuttig höjning på 650 kr ändå en fin boost när det ska handlas julklappar i slutet på nästa månad. nu ska jag käka popcorn och titta på L word.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar