torsdag 18 mars 2010

14.32

alltså. när jag var mellan.. typ 14 och 18 år var det mer en regel än ett undantag att vakna cirkus kl. 15 varje dag man kunde sova ut. kommer ihåg att mamma och pappa brukade stå utanför dörren och tjata om vad klockan var och att jag "sov bort hela dagen". jag brydde mej inte. kunde verkligen inte hitta en enda hjärncell som kunde bry sej om ifall dagen försvann. det var snarare en bra grej. så slapp man sitta och ha tråkigt en hel dag innan kvällen kom.

men nu. herregud! det hände mej för typ ett år sen också. att jag sov och sov och sov... och vaknade och såg att klockan var typ kvart i tre. det var vidrigt! och så hände det idag. väcktes av M från jobbet klockan kvart i elva som behövde hjälp med nån data-grej. somnade om (tyckte inte att jag sov så djupt) - vaknade igen, tittar på klockan, och ba: FJORTON.TRETTIOTVÅ. jag känner mej fortfarande helt lurad! vadå halv tre? halva dan har ju gått! okej visst. jag är sjuk och hade ändå inte gjort annat än att se på tv. men ändå... prime-time för tjockis-tv är ju mellan 11 och 14. vafaaan.


fethaja att dom kommer i följd. och nu har jag missat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar