tisdag 23 mars 2010

kuckelimuck-medicin

åh. GUD vilka bortglömda äckel-känslor som återuppstod idag när vi såg "karlsson på taket" med barnen. jag hade HELT glömt bort hur genomvidrig den där karaktären är. och det är ju långt ifrån bara det där att han är ett litet svin, han är ju så sjukt äcklig också. man fattar liksom inte VAD det är för nåt. är det ett barn med en grisnäsa och en pålagd gubbröst? eller är det en gubbe som äckligt nog ska föreställa ett barn med en cabriolet-frippa? varför i hela fridens namn har man gjort honom så genom-äcklig? och så när han öppnar käften liksom. UÄÄHHKKK. vi satt 4 på rad och hade exakt samma ansiktsuttryck; förfäran. 

nu finns det ju ingen vidare bra bild för att illustrera detta hemska. jag hittade bara den här:


och alltså när jag pratar om att jag blir illamående menar jag bokstavligt. jag vill kräkas.

1 kommentar:

  1. Jag håller med HELT!! Jag avskyr Karlsson på taket!!!!!!!!!!
    Det är den mest elaka och vidriga unge jag sett och jag förstår inte att det är Astrid Lindgren som har skrivit dom böckerna! Han är bara elak mot lillebror å det är det som är vidrigt. Barn som tittar på denna vidriga film, eller som läser dessa vidriga böcker får en felaktig bild av hur man ska bete sig. För det är inte alla föräldrar som är så kloka att de pratar igenom det som de hört/sett efteråt, som man behöver göra efter att ha visat eller läst detta vidriga. Barnen tycker säkert i stundens vidrighet att det är jätte roligt det Karlsson gör å det gör att de skrattar åt lillebror som blir utsatt och sen kan de påverkas i sitt sätt att vara mot sina egna kompisar. Det går ju bra typ att Karlsson på taket gör så, han kommer ju undan med det.... Nej, fyfaaan för Karlsson på taket!!!!!!!!

    SvaraRadera