fredag 19 mars 2010

i want yo money. that's what i want

varje år hittills har jag fått en ganska fet skatteåterbäring. det har alltid varit flera tusen och blivit mer och mer ju mer jag har jobbat. så haja min peppe när skatteverkets lilla påse damp ner i min brevlåda alldeles nyss. exhalterad sliter jag upp platshöljet, tankarna går "åh shit! fatta vad mycket det måste vara i år när jag har jobbat hela förra året!! har jag aldrig gjort förut!!". bläddrar fram sista sidan. ba: RESTSKATT 260 KRONOR TACK. 

V-A?!?! jag vet att de flesta skulle vara glada över att "nästan ha prickat rätt" men vafan?! jag tyckte det var skitsmidigt att ha ett litet sparkonto man inte var medveten om förrän den ba ploppade upp från ingenstans och liksom "GRATTIS! 5.000 till dej!"

och jag vill inte ens prata om vilken jävla skit som går på tv just nu. som ett skämt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar