torsdag 29 april 2010

en papaya coconut

jag tyckte faktiskt det va himla festligt när skansen-mannen hade med sej en lammunge till nyhetsmorgon här om morgonen som han hade döpt till "kebabsan". kebabsan luffade omkring i studion och bräkade under väderuppläsningen. ren underhållning. tack fyran!

idag när jag cyklade hem var jag så himla lycklig över att det är vår! det doftade vår hela vägen hem och jag typ sög in allt och blev alldeles hög. träden har börjat slå ut och det var sol och ja. fantastiskt. något mindre fantastiskt är ju att det nu regnar och ska va mulet hela dan imorgon typ. jag är pepp iallafall!


imorn blir det valborg såsom det varit valborg de senaste två åren- långt ut åt helvete på långholmen, sådär så att man är svettig när man kommer fram, drickandes öl och eldandes. niceeee. 


gullitt samtal på morgonen idag:

unge: masken!
jag: mm, där är en mask.
unge: den läskig!!
jag: men den är inte farlig. 
unge: den äter upp mej!
jag: nejdå, masken äter inte människor. 
unge: ... den e arg.
jag: men hur vet du det?
unge: den JÄTTESNÄLL!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar