onsdag 14 april 2010

i'm coming back!

idag blev jag skitglad: hittade äntligen ett bageri som bakar glutenfritt bröd! bovete-limpa med surdeg mm. skitgott! värsta schyssta bagerit också som ligger på hemvägen från jobbet. skitnära krullis. åh!

och idag blev jag också fly förbannad: tanten som jobbar i köket på jobbet är i barngrupp på morgnarna. vi är i hallen och hon klär på en, jag klär på en annan. hon trär på pojken (som går på min avdelning) hans mössa, som har två stickade rosor fastsatta på sej. hon ba "dom här vill jag ta bort!" ja ba "jaha, varför dårå" hon ba "ameh, han är ju kille". därefter flippade jag en aning och mer eller mindre skällde ut henne. det ironiska var att vi i måndags hade APT och diskuterade den nya likabehandlingsplanen, som haft dom där töntiga övertydliga exemplena med pedagoger som säger saker i stil med "nää, det där är ju en tjejmössa, du vill väl inte att folk ska tro att du är en flicka?!" när en unge säger att han vill ha en likadan mössa som en brud. jag och A typ "HA-HA vem säger såhär egentligen". VÅR KÖKSA TYDLIGEN. fyfan. jag vill ba kräkas och aldrig skaffa barn om det ska finnas sånahär människor i förskolan. så börjar hon försvara sej med saker som "ja, det kanske är fel, men så tycker jag, och det kan ingenting ändra på! sådetså!" därefter gick jag runt och var deprimerad över mänskligheten när jag fick noll förståelse från L när jag berättade om det, som ba "jameh, om jag hade en son skulle jag inte heller klä honom i sånadär töntiga kläder. det finns ingenting som nån skulle kunna säga som skulle ändra på den uppfattningen." ett sånt uttalande vill man ju mest skratta åt. det är ju som att man förolämpar sej själv i samma svep när man ba "nädu! kan inte lära gammal hund att sitta!" liksom. 

nej. nu ska jag handla mat till mej och krullis. hej.

artikel med bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar