söndag 4 april 2010

work work fashion baby

i fredags när jag åkte hem tog jag en taxi för att jag inte kände för att möjligen kräkas på tunnelbanan. taxi-chaffisen var skitrolig. det första han gjorde när jag satt mej var att bjucka tuggumi och fråga vilken radiostation jag ville lyssna på. sen började han prata om att "igår, samma tid, jag var kalmar!". ja ba jaha, du var i kalmar, trevligt. sen sa han det flera gånger tills jag insåg att han kanske menade att han kört taxi till kalmar- och mycket riktigt. nån snubbe hade åkt från södersjukhuset i taxi till kalmar. 5.056 kr hade det kostat. ja ba "men det måste kostat mer" han ba "jag sa fast pris. med taxameter det blir 10.000 minst!". minst sagt snäll med andra ord. sen började han berätta om nån kollega som hade fått köra nån från stockholm till oslo för 7.000 och att han många, många gånger fått köra kunder mindre än 500 m. "från nybroplan, till stureplan". alltså till och med jag med mitt urusla lokalsinne vet att det fan i princip är samma ställe. jävla as-svenskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar