onsdag 7 april 2010

saker vi glömt

åh. emmaboda 2005. allafall. hur fan pumpar man cykeldäck egentligen?! hur hårda ska dom vara? för jag kan klämma pårom, och dom liksom blir ju lite mjuka under mina fingrar, men inte jätte. de är lite platta när cykeln står, men det har dom fan varit från början. HUR vet man allt det här egentligen? jag har fan inte pumpat cykeldäck sen jag var BARN, och då fick jag ju typ "pumpa cykeldäck" alltså pumpa typ en gång när pappa pumpade resten. jag har iallafall stått utanför mitt fönster nu i typ en halvtimma och förmodligen sett jävligt dum ut och ba pumpa pumpa pumpa. vet inte om det finns mer luft i däcken nu än innan, det återstår att se antar jag. kändes ju som en jävlig nitlott när jag härom morgonen skulle cykla till jobbet och möttes av dom där platta plättarna till hjul.

jag känner mej f.ö. helt yr nu när måndagen försvann. eller liksom, arbetsdagen. kan inte riktigt greppa vilken dag det egentligen är. ibland när jag tror att jag har kommit på det så blir jag osäker. det känns för enkelt. 

haha, juste! vi har fått ett så jävla aproligt kompendium vi ska läsa igenom till nästa APT på jobbet. det handlar om hur man ska motverka diskriminering och främja likabehandling. men det som är så hysteriskt roligt är exemplen (som vi bara ANTAR måste vara fiktiva) i detta kompendium. ba "en grupp glada barn står redo att gå iväg på teater. läraren står framför en ensam blind pojke, som är ledsen. läraren säger "men du kan ju ändå inte se någonting, så det är ingen idé att du följer med". åh gud, så jag skrattade. sen en som genererade skrik-liknande skratt i personalrummet "en pojke har ett handikapp i form av en sned fot. de andra barnen skrattar åt honom och kallar honom "elefantfoten".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar