lördag 23 oktober 2010

det sket sej.

ja, så var det gjort. jag hoppade av kursen. känns som ett oerhört rationellt och behövligt beslut. seriöst. jag hade inga förkunskaper av linjära funktioner. då är man ganska körd när det kommer till matte c. visst, jag satte mej och försökte repetera linjära funktioner, men det blir inte mycket av repetition när man inte kunde det från början. det blir snarare att lära sej nåt helt nytt, (läs: studera in ett helt kapitel á 59 sidor, utan hjälp) och dessutom ha tid att göra monsterläxorna från lektionerna och fatta det nya där. nej. jag tänker att efter italien kan jag läsa b-kursen på nytt och sedan försöka mej på c-kursen. gör lite volter just nu med all min nyfunna tid jag plötsligt fick över.

känner mej ensam.

2 kommentarer:

  1. Kanske va bäst så , med tanke på den ångest som det framkallade hos dig... :)

    Sen tror jag det är lättare att plugga in nånting som känns lite jobbigt när det övriga i livet känns bra, tänker på jobb å så. Då blir lixom det där pluggandet det ända som känns jobbigt å då är det lättare att genomleva det.

    Ja, ja, mina funderingar runt det iallafall...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. jo, men precis. det spelade ju in också att jag kände mej helt slutkörd efter bara 2 veckor av det liksom. ALL ledig tid gick åt till det och jag sov för lite varenda natt. usch. jaja. det går nog bättre när jag försöker igen. :)

    kram vännen

    SvaraRadera