torsdag 21 oktober 2010

hej kom och hjälp mej.

hej jag heter x och jag är en idiot. VARFÖR i helvete kan jag inte förstå det här? 

ja. jag fattar att y = kx - m. och JA, jag fattar i teorin att k är riktningskoefficienten och att m är det konstanta värdet. varför i helvete är det då omöjligt att lösa denna uppgift på rätt sätt? 

en rät linje med rikningskoefficienten -2 (ja, jag fattar att det betyder att den är snett lutande nedåt åt höger. har till och med förstått att det innebär att man bör gå 1 steg åt höger och två steg nedåt för att det ska stämma deltaY/deltaX) går genom punkten (1,5). varför har ingen jävel förtydligat vilket som är x-axel och y-axel här? hursomhelst. antar att 1 är x-axeln och 5 är y-axeln. ange koordinaterna för tre punkter till som ligger på linjen. 

jag upprepar. det GÅR inte. jag får bara jävla skitfel.  och med 4 dagar kvar till läx-genomgången (varav 2 dagar jag inte kan plugga) och ingenting gjort på läxan för att jag fått ägna mej åt MATTE B, sitter jag här och grinar istället för att kunna lösa den jävla horuppgiften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar