tisdag 19 oktober 2010

nån som är grym på matte som vill bli min privata lärare?


hej. jag sitter i jockes kök och får helt fel på uppgifter som jag är helt hundra på att jag har räknat rätt. jag har till och med provat att räkna rom på 2 eller tillåme 3 andra sätt. nix. så jävla irri. har mejlat världens jobbigaste mejl till matematekets mejladress på Åsö. vi får se om jourhavande mattelärare kanske idiotförklarar mej. 



imorgon blir en knivig jävel. först ett möte med matteläraren kl. 8 till 8.20. sedan stressa iväg till jobbet, börjar 9. skogsutflykt. vid 12 går L för att hon har ett läkarbesök. M är tjänstledig vilket betyder att jag får den stora äran att jobba med 2 vikarier halva dagen. whoopie me.

för några dagar sedan fick vi ett utskick om den årliga julfesten för hela stockholms stad. tidigare år har alla varit bjudna om man pungar ut 100 pix. mat & dryck och så. i år ba: på en måndag, kostar 100 pix och vände man det lilla bladet så står det välformulerat från chefen: inbjudan gäller endast TILLSVIDAREANSTÄLLDA (ja, med versaler), pga platsbrist. alla ba eeh, vi går inte. av solidaritet gentemot mej liksom. kändes ju bra. och så idag kom chefen in och ba: nu är du också välkommen! 
ahmen tack. GUD vad jag vill gå på er jävla fest. 
här uppfostrar man barnen till att de inte får hålla på och tjata om sina kalas som inte alla är bjudna till på dagis och så cheferna ba "NI FÅR KOMMA, NI FÅR INTE KOMMA. VÄLKOMNA". 
hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar